poniedziałek, 22 sierpnia 2016

#4 Podróż po mojej kuchni - zapiekane ziemniaczki + bonus

Ziemniaki, zwykłe warzywo, zwykła rzecz, a można zrobić z tego coś naprawdę pysznego i w miarę zdrowego (przynajmniej tak mi się wydaje)
Przechodząc do meritum sprawy, danie jest łatwe i szybkie w przygotowaniu :



CO BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ?

  • Ziemniaki (według uznania, ile jesteś w stanie zjeść, ja na 5 osób zawsze daję około 3 - 4 kg ziemniaków)
  • oliwa z oliwek (najlepsza bez parafiny tłoczona na zimno) - ja używam greckiej 
  • ser twardy pokrojony w drobną kostkę lub kupiony gotowy rozdrobniony
  • sól
  • pieprz

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: 

Ziemniaki kroimy w ćwiartki, następnie w dużej misce mieszamy je z oliwą, solą, pieprzem i serem. Piekarnik ustawiamy na 200 stopni i termoobieg. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej ziemniaki. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 30 minut i nasz obiad gotowy!







MOJA PORADA

Dla miłośników sosów z nutką czosnku polecam pyszny, łatwy i do tego szybki w przygotowaniu dip tzatziki. Dwa ogórki sałatkowe (nie za duże) obieramy ze skórki, przecinamy wzdłuż i wydrążamy pestki, następnie trzemy na tarce o grubych oczkach. Rozgniatamy dwa ząbki czosnku, wyciskamy sok z połowy cytryny i wszystko razem mieszamy z jogurtem typu greckiego (jak najbardziej gęsty). Doprawiamy pieprzem i solą, do smaku można dodać koperek.

Życzę smacznego ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz