sobota, 16 stycznia 2016

WOŚP 2016 - Gramy do końca świata i o jeden dzień dłużej, cześć, siema!!

Chociaż od WOŚP'u minął już jakiś czas nie mogłam wcześniej do Was zajrzeć i opowiedzieć coś o moim udziale w tym jakże ważnym wydarzeniu dla wielu z nas.

Moje zgłoszenie się jako wolontariusz 24. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy był bardzo spontaniczny. Pewnego, pięknego dnia z koleżanką postanowiłyśmy, że może warto wysłać zgłoszenie i przyczynić się do organizacji. Od dawna chciałam zostać wolontariuszką WOŚP, ponieważ uwielbiam pomagać bezinteresownie innym, od lat działam już w niejednym wolontariacie i sprawia mi to na prawdę ogromną satysfakcję.
Decyzja była szybka - wysyłamy zgłoszenie. Po paru dniach podpisane zgłoszenie przez szkołę zaniosłyśmy do sztabu i stałyśmy się częścią "drużyny"





Niedziele, 10.01.2016 ten wielki dzień. Postanowiłyśmy rozpocząć zbiórkę o 12, ponieważ rano pogoda nie dopisywała i tak. Zgłosiłyśmy się do sztabu, otrzymałyśmy identyfikatory, puszki, serduszka i kalendarze. Ruszyłyśmy na miasto. Przemieszczałyśmy się praktycznie po całym centrum Bielska, ludzie w tym roku byli bardzo hojni, co nawet potwierdziły prasa i media. Na rynku głównym odbywały się koncerty, a dodatkowo jedna z firm podstawiła samochód, na którym ludzie mogli naklejać serduszka - tyle ile serduszek znajdzie się na samochodzie tyle złotówek firma wpłaci na konto WOŚP'u. Zabawy było dużo przy tym.
Moim zdaniem wolontariuszy nie było dużo w tym roku, jednak ludzie, gdy tylko widzieli, że jacyś się pojawiają, cieszyli się, każdy chciał wspomóc orkiestrę w jakiś sposób.


Zachęcam wszystkich, aby w przyszłym roku zgłosili się i współtworzyli ten dzień. Nie kosztuje to wiele, wystarczy kilka godzin czasu i trochę chęci. Przynosi to mnóstwo satysfakcji. Pomagajmy, bo kiedyś to my możemy potrzebować tej pomocy. Dla mnie był to szczególny i wyjątkowy dzień, czułam się dumna, że tak małym gestem przyczyniłam się do czegoś wielkiego.
Co więcej Jurek Owsiak jest moim idolem, podziwiam tego człowieka za to co robi, za jego siłę i zaangażowanie w to wszystko, robi to już wiele lat, spotykał różne przeciwności na swojej drodze, a mimo to nie poddał się i dąży do tego dalej. Brawa dla niego. Mam nadzieje, że kiedyś będzie mi dane poznać go osobiści/




Zostawiam Wam kilka odnośników do poczytania dodatkowo

O 24. Finale WOŚP
WOŚP w Bielsku-Białej

2 komentarze:

  1. Dziękuje bardzo za nominację ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialnie :)
    W chwilach, gdzie niektórzy gadają o tym, że Owsiak rzekomo kradnie pieniądze, super, że zgłaszają się tak chętnie nowi wolontariusze. Świetna robota ;) Generalnie zawsze jest tak, że dużo osób narzeka na pewne akcje, a sami nic by nie zrobili...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń