sobota, 30 stycznia 2016

#2 Podróż po mojej kuchni

To już drugi post z serii "Podróż po mojej kuchni" z braku czasu na eksperymenty kulinarne, które tak bardzo kocham, ta cząstka mojej pasji jest zaniedbana przez co cierpi też moja rodzina. Mówiąc skromnie bardzo lubią kiedy coś dla nich ugotuję.
Tym razem będzie to jednak ciasto-zebra. Jest wiele wersji tego ciasta, jedni pieką je z oranżadą inni z sodą, a jeszcze inny po prostu bez sody i oranżady. Dzisiaj pokaże wam właśnie moje zmagania z tym wypiekiem. Jak to ja znowu zmodyfikowałam trochę przepis i powiem szczerze, że nie wyszło najgorzej




Co będzie Wam potrzebne?

  • 5 jajek
  • 1 i 1/2 szklanki cukru (moim zdaniem trochę za dużo, ale cóż każdy ma inne gusta)
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka mleka
  • 2 i 1/2 szklanki mąki + 3 łyżki (do wyrównania na końcu) [w przepisie były 3 łyżeczki :D]
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka kropli olejku migdałowego (ja dałam całą mała buteleczkę, ponieważ lubię czuć aromat w cieście jak i reszta mojej rodzinki)
  • 3 łyżki kakao ( w przepisie również były 3 łyżeczki - lubię modyfikację, a tato lubi kakao)



Jajka, z cukrem i olejem mieszamy, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie dodajemy mleko i mąkę z proszkiem do pieczenia przesianą przez sitko, lub specjalną przesiewaczkę do mąki oraz olejek migdałowy. Następnie znowu mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie ciasto musimy podzielić na dwie części do dwóch różnych misek.


Do jednej z nich dodajemy 3 łyżki mąki i mieszamy, a do drugiej 3 łyżki kakao i również mieszamy. 
Bierzemy okrągłą tortownicę o średnicy mniej więcej 26cm i wlewamy ciasto zaczynąjąc od środka najpierw trochę jasnego, a na to trochę ciemnego i tak na przemian. Aż do uzyskania takowego efektu:


Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez około 50 minut


Ciasto jest bardzo proste i szybkie w wykonaniu. Smacznego! :)

16 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie!!! <3 Czy mogłabyś kliknąć tylko w 3 linki nad zdjęciami, to dla mnie bardzo ważne http://macreateart.blogspot.com/2016/01/dresslink-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za cudne ciasto. Koniecznie muszę wypróbować jutro ten przepis z babcią ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam robić zebrę, wbrew pozorom to szybkie i łatwe ciasto a przede wszystkim przepyszne ♥ obserwuję liczę na rewanż pozdrawiam ♥ ~ issoya :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią wypróbuję :)
    Zachęciłaś mnie :)
    zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/2016/01/ekologiczny-olej-z-rozy-pizmowej.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm, uwielbiam tego typu ciasta!

    U mnie nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak apetycznie wygląda :) Muszę sprawdzić czy też tak dobrze smakuje jak wygląda :D / http://marcelinakornelia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. musiało byc pyszne <3 zaobserwowałam kochana <3 fajne nutki tez lubie verbe : )

    OdpowiedzUsuń
  8. swietnie wyglada, zjadłabym takie :))
    Buziaki, zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. swietnie wyglada to ciasto, pysznie!!! :)
    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda przepysznie
    http://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie ciasta <3 teraz mnie smaki naszły ;)
    zapraszam do obserwacji ;)
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie muszę wypróbować z mamą. Po składnikach i sposobem przygotowania widać, że jest to banalnie łatwe :3 Super przydatny post ;)
    http://fashionsun.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. to ciasto mojego dziecinstwa

    obserwuje i zapraszam http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń