niedziela, 8 maja 2016

Never give up!

Dość długi czas nie zaglądałam tutaj, nic nie pisałam, nie komentowałam obserwowanych blogów. W głównej mierze wynikało to z braku czasu, związanego z maturą, która już w sumie trwa i jestem na półmetku. Jak mi poszły i jakie są moje wrażenia opiszę już nie długo w zupełnie innym poście. Powinnam mieć spokojny umysł, wypoczęte myśli, lekkość, a tak na prawdę w mojej głowie buzuje tysiące słów, miliony myśli, a każda z nich jest inna. Ostatnio dość sporo myślałam o kłamstwie i tajemnicach, a także o kłamstwie. Niby trzy odrębne rzeczy, a jednak mają ze sobą coś wspólnego, coś je łączy... A przez to można stracić na prawdę bliską osobą

grafika quote

Kłamstwo? Czym ono jest? Oszustwem? Ukrywaniem prawdy? A co na ten temat mówi słownik języka polskiego?

kłamstwo «twierdzenie niezgodne z rzeczywistością, mające wprowadzić kogoś w błąd» 

Czy często zdarza się to ludziom? Jestem przekonana, że co druga osoba na świecie kłamie średnio raz w tygodniu. Mogę się mylić, ale w dzisiejszych czasach kłamstwo towarzyszy nam na każdym kroku. Niektórzy uważają, że kłamią w dobrej wierze, by uchronić innych przed czymś. Ale jest kilka mądrych sentencji, które powinny być w naszej głowie w chwili, w której będziemy chcieli kogoś okłamać. W moim przypadku zabrakło tego "hamulca" przez to straciłam kogoś kogo na prawdę kocham...

"Lepsza gorzka prawda, niż słodkie kłamstwo."

"Zrań mnie prawdą, ale NIGDY nie pocieszaj kłamstwem." 

Niby kilka prostych słów, a jednak mają ogromne znaczenie. Kłamstwo niszczy wiele. Ale wszystko można naprawić. Kłamstwo można odbudować prawdą. Jednak zatrzymajmy się w tym miejscu na chwilę. Jeżeli skłamiemy to czy nie ma z tego jakiś konsekwencji? Oczywiście, że są! Tracimy w oczach drugiej osoby, tracimy jej zaufanie. A stracone zaufanie ciężko odbudować. Szczerze? Jest to chyba praktycznie nie możliwe. Ktoś mądrze kiedyś powiedział:

"Zaufanie jest jak szkło, nie poskładasz jeśli się rozpadło."

O kłamstwie i zaufanie z mojej strony to tylko, ale przenieśmy się na chwilę do tajemnic. Są ludzie, którzy tajemnice uważają za kłamstwo. Dlaczego? Nigdy nie znalazłam odpowiedzi na to pytanie. Z taką opinią spotkałam się w sumie nie dawno, ze strony mojej mamy, która zarzuciła mi, że mam przed nią tajemnice i przez to ją okłamuję. A przecież każdy człowiek ma swój jakiś sekret. Czy to oznacza, że okłamuje przez to innych? Moim zdaniem nie...

Zatem czy możemy przyrównać do siebie kłamstwo i tajemnice, kłamstwo i zaufanie? W niektórych aspektach życia może i tak.

Najważniejsze jest jednak to. by nigdy się nie poddawać. Jeśli kogoś okłamiemy nie poddajmy się w dążeniu do pokazania prawdy, jeśli nas oszukają - nie poddajmy się w dążeniu do poznania prawdy, JEŚLI STRACIMY U KOGOŚ ZAUFANIE - NIE PODDAJMY SIĘ NA DRODZE DO JEGO ODZYSKANIA!!

13 komentarzy:

  1. Mam nadzieję że matura poszła dobrze i bez problemu zdasz ją. Wiem o czym mówisz pisząc o kłamstwie - sama niedawno to znosiłam jednak teraz mam odpowiedniego człowieka obok siebie i to słowo coraz bardziej jest mi obce :)

    http://aleksandramakota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteś ciekawa jak poszły mi matury w moim odczuciu zapraszam za jakiś czas na bloga ;)

      Mam nadzieję, że człowiek którego straciłam odzyskam, a jeśli nie to mam nadzieje, że znajdzie się taki, który wypełni po nim pustkę i to słowo "kłamstwo" również będzie dla mnie zupełnie obce

      Usuń
  2. Faktycznie ludzie w dzisiejszych czasach bardzo często kłamią i należałoby z tym walczyć. Sama wolę usłyszeć od kogoś gorzką prawdę niż słodkie kłamstwo. Zaufanie niestety jest jak zapałka drugi raz jej nie odpalisz :/ Ale tajemnice każdy czasem posiada i raczej nie powinno się mylić tych dwóch rzeczy. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak mówiłam kłamstwo towarzyszy w dzisiejszych czasach nam na każdym kroku ;)

      Usuń
  3. Oj niestety , ludzie kłamią , są okłamywani ... Myślę , że taka już natura ludzka i nic na to nie poradzimy :P Mogę cię prosić o klik u mnie na blogu ? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pełno jest fałszywych i dwulicowych ludzi.
    Nie lubię jak ktoś mnie okłamuje lub robi coś za moimi plecami.
    To podłe..
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W oczach przyjaciel, a za plecami wróg to prawda, ale to temat na osobny post ;)
      Ale to prawda dwulicowość jest teraz w modzie, udajemy kogoś innego oszukując siebie i innych ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Zdanie "Zaufanie jest jak szkło, nie poskładasz jeśli się rozpadło." bardzo mocne. Niestety całkowicie prawdziwe.Zaufania czasem nie da się odbudować, mimo wielu prób i starań.
    Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)
    Pozdrawiam
    oczamihumanistki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czasami bardzo by się chciało odzyskać to co utracone

      Dziękuje za nominację ;*

      Usuń
  6. Powiem tak. W dzisiejszych czasach ludzie kłamią ze względu na to, iż większość z nas obraża się denerwuje , w momencie gdy mówimy im prawdę. Społeczeństwo boi się stracić większość Swoich znajomych (których w gruncie rzeczy nie za bardzo lubi), więc okłamuje ich. Bo jak mam wielu znajomych to jestem kimś. Zadajmy Sobie pytanie czy to iż mamy wielu znajomych Robi z nas KOGOŚ? Nie! Jesteśmy tak skonstruowanym Organizmem że postrzegamy to odwrotnie. Chcemy zadawać się z ludźmi którzy mają wielu znajomych . Bo uważamy go za kogoś. Każdy z nas chce mieć wielu znajomych. Pytanie czy to będą prawdziwi znajomi? Według mnie. Warto mieć nie wielu znajomych lecz prawdziwych. Takich za których jesteśmy w stanie skoczyć w przepaść by ich ratować. Jedna z osób powiedziała mi kiedyś tak. "To że masz wielu znajomych na Fb i w Życiu realnym, nie gwarantuje Ci poczucia bezpieczeństwa i komfortu. Większość znajomych Cię zostawi odwróci się od Cb gdy Ty coś złego zrobisz. A prawdziwy przyjaciel Pójdzie z Tobą nawet za Kratki i siedząc w Celi powie Ci "Cholera Fajnie było"" Twierdzimy że chcemy znać prawdę ale gdy ja poznamy obrażamy się bo nie to chcieliśmy usłyszeć. Trzeba mieć w Sobie odwagę i przełknąć najgorszą prawdę. Przyjąć to na klatę. Jesteśmy skonstruowani tak przez Boga iż zawsze będziemy grzesznikami jednemu powiemy prawdę następnego okłamiemy robiąc to nawet nieświadomi. Nie chcemy kłamać bo co o nas pomyślą? co o nas będą mówić? Tym się przejmujemy i tu robimy potężny błąd. Prawdziwy przyjaciel nie będzie miał Ci za złe to co powiedziałeś tylko weźmie pod uwagę to iż powiedziałeś prawdę. Nauczmy się mówić prawdę szczerze i prosto w oczy nie przejmując się faktem co o nas ktoś pomyśli. Nauczmy się nie przejmować zdaniem innych osób i tym co o nas sądzą. Ci źli odejdą ale Ci którzy potrafią zauważyć prawdę zostaną z nami na zawsze. Czym innym jest kłamstwo jeśli się kogoś chce chronić za wszelką cenę. Każde kłamstwo można naprawić tylko trzeba mieć w Sobie Siłę samozaparcia, skruchy jak i przyznania się do błędu. Jest to ciężkie i trudne ale za to efektowne. Nie można się poddawać jeśli się nie spróbowało. bo skąd możemy wiedzieć że się nie da jeśli sami tego nie sprawdzimy. Powodzenia na Maturze życzę. I pamiętaj Co ma być to będzie a wszystko będzie dobrze pozytywne myślenie to podstawa. Ciężki to fach ale bardzo skuteczny w naszym dotychczasowym życiu. Pozdrawiam GALL ANONIM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie boją się usłyszeć prawdę, zgadza się i to faktycznie prowadzi nas do kłamstwa. Jednak to, iż mamy grupę znajomych nie znaczy, że w pewnym momencie nie zostaniemy sami, bo ktoś się odwróci, a wszystko przez to, że jesteśmy kłamliwi
      CO do słów "To że masz wielu znajomych na Fb i w Życiu realnym, nie gwarantuje Ci poczucia bezpieczeństwa i komfortu. Większość znajomych Cię zostawi odwróci się od Cb gdy Ty coś złego zrobisz. A prawdziwy przyjaciel Pójdzie z Tobą nawet za Kratki i siedząc w Celi powie Ci "Cholera Fajnie było"" absolutnie się zgadzam!
      Dziękuje za miłe słowa anonimku ;)

      Usuń
  7. Ludzie kłamią i na to wpływu nie masz. Nie zmienimy tego. Taka nasza natura i osobowość. Warto skupić się tylko na Sobie i mówić prawdę mimo wszystko. nie ważne co ludzie powiedzą co będą sądzić o nas. Najważniejsze jest to iż my jesteśmy szczerzy i nie mamy wyrzutów sumienia z tego tematu. Co do stracenia Bliskiej osoby. To nie poddawaj się! Walcz jeśli na prawdę go Kochałaś. On to zauważy tylko przełam się i pokaż mu ze Tobie na nim zależy. Jeśli jest tego wart. Podstawą to nie poddawać się nigdy! Jeśli chodzi o temat Kłamstwa w celu ochrony jest to całkiem inny temat i sprawiający iż kłamstwo tylko i wyłącznie w tym temacie jest słuszne prawdziwe jak i jest dobrem nie złem jak sama definicja słowa " kłamstwo". Matury Pewnie poszły Ci Świetnie. Ja życzę Ci prawdziwych przyjaciół i prawdziwej miłości. Powodzenia!!!! P.S NIE PODDAWAJ SIĘ!!!!! WALCZ!!!!!!!!! POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami jednak mówienie prawdy jest bardzo ciężkie, boimy się mówić prawdę, bo boimy się reakcji innych na nasze słowa
      Kochałam i kocham nadal, walczę chociaż nie jest łatwo, wierzę chociaż widzę, że to robi się bez sensu, jednak nie spocznę póki nie dostanę przysłowiowego liścia w policzek

      Dziękuje za miłe słowa! :*
      Pozdrawiam

      Usuń