czwartek, 3 grudnia 2020

Blogmas2020 - Magia Świąt

 W sklepach już czuć atmosferę Świąt, mimo tego, iż mamy pandemie to sklepy w pełni oferują swój Świąteczny asortyment. Wszędzie różnego rodzaju dekoracje, ozdoby, aniołki, piosenki świąteczne, a także kolędy?! Rozumiem, że generalnie mamy już grudzień i to ten czas, aby "przypomnieć" ludziom o świętach, ale powiedzcie mi, czy na prawdę to właśnie na tym polega cała magia Świąt? Na tych wszystkich ozdobach, świecidełkach i muzyki puszczanej z radio, która rzekomo ma nas wprawić w ten Świąteczny czas?

Owszem prowadza to wszystko na prawdę magiczną aurę i sądzę, iż niektórzy z Was mogą się nie zgodzić z moimi słowami, ale w tym całym szaleństwie zapominamy o prawdziwym duchu świąt.


Ostatnio miałam okazję oglądać dość ciekawy film na Netflixie - "A wish for a Christmas". Cała fabułam, akurat w tym przypadku jest najmniej istotna (zainteresowanych odsyłam do produkcji, bo warto poświęcić 1,5h na obejrzenie tego). Był tam dość interesujący wątek, który dotyczył Świąt 365, który miał polegać na podtrzymaniu ducha świąt przez cały rok, a nie tylko w okolicach Bożego Narodzenia. I nie chodziło w tym o te wszystkie dekoracje, piosenki, choinki, lampki itp. rzeczy. Chodziło bardziej o coś znaczniej bardziej ważniejszego. A mianowicie o miłość, o czas spędzony z rodziną. Nie tylko raz do roku kiedy jest do tego okazja, ale częściej. W końcu w Świętach (moim zdaniem) najważniejsza jest miłość i radość. Cieszymy się z Narodzin Chrystusa, świętujemy to wspólnie, z najbliższym z osobami, które kochamy i które odgrywają znaczącą rolę w naszym życiu. Warto wtedy zastanowić się ile jest ludzi, którzy chociażby bardzo chcieli nie mają możliwości spędzić Świąt z rodziną, a my którzy mamy taką okazję powinniśmy to docenić, cieszyć się z tego i spędzać Święta i każdy inny dzień w gronie najbliższych. Dla mnie tym właśnie jest MAGIA ŚWIĄT - czasem spędzonym z moją rodziną, radością którą mogę się z nimi dzielić

A dla Was Kochani? Czym dla Was jest magia Świąt?

1 komentarz:

  1. Dla mnie magia świąt jest ludziach. Oczywiście zależy od tego czy oni to serce na magię świąt otworzą ale znam takich co to robią :) Sama już otworzyłam serduszko i wchłaniam magię Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń