wtorek, 1 grudnia 2020

#Blogmas2020 - Kalendarz Adwentowy

 Kochani,

    Postanowiłam reaktywować mojego bloga. Brakuje mi czasami wieczornego blogowania, przeglądania wpisów innych, albo po prostu tworzenia własnego posta. Ostatni czas był dla mnie wyjątkowy, dużo się wydarzyło, dużo się zmieniło, a jeszcze więcej się zmieni. Jednak wszystko po kolei... Stwierdziłam właśnie, że zbliżające się Święta Bożego Narodzenia będą świetną okazja ku powrocie do blogowania. I tak właśnie rusza moja nowa edycja #Blogmas, w której pragnę i mam nadzieje, że uda mi się w tym wytrwać,  będę systematycznie tworzyć przedświąteczne posty. I tak dzisiaj zaczynamy od

Kalendarz Adwentowy - Świąteczny Plan Działania.

Grafika użytkownika erikatanyer13
źródło: weheartit.com

    Na czym będzie polegać nowa seria? Każdego dnia, aż do Wigilii będę dodawać jednego posta, który będzie w pewnym sensie zbliżać mnie do tego wyjątkowego rodzinnego dnia. Będzie trochę przepisów, trochę moich spostrzeżeń, trochę moich rozmyślań.  Jak już wcześniej wspomniałam dzisiejszy post poświęcony będzie Świątecznemu Planie Działania.



    Święta to nie tylko prezenty i zakupowy szał. Święta to spotkania z bliskimi, z rodziną, spędzanie z nimi wspólnego czasu, wspólne kolędowania, wspólne posiłki, wspólne wyjścia do kościoła, to także zaduma człowieka nad jego życiem, radość z Narodzin Chrystusa.  Już teraz nie trudno się domyślić, że tego roczne Święta będą inne ze względu na pandemie jaką mamy w Polsce i na świecie. Dla mnie to będą trochę "dzikie" święta, nie tylko ze względu na koronę, ale także na zmiany jakie zaszły i ciągle zachodzą w moim życiu. Boże Narodzenia to bardzo radosne i rodzinne Święta. Nie muszą być idealne - ważne, aby być razem. Jednak warto przed Świętami zaplanować sobie wszystko, aby oprócz tradycyjnych przygotowań świątecznych nie zabrakło czasu dla Rodziny. Dlatego w tym dniu warto usiąść i wspólnie obmyślić Świąteczny Plan Działania, ale oprócz tego w każdym domu nie powinno zabraknąć Kalendarza Adwentowe, ale nie takie z okienkami i czekoladkami, taki jest fajny dla dziecka (chociaż dorosłym też sprawia frajdę), warto zainwestować (albo nawet pokazać swoje zdolności artystyczne) i stworzyć alternatywny kalendarz, którym jest Wieniec Adwentowy z 4, a może nawet i 24 świecami.
Ale pokolei...

PRIMO: Świąteczny Plan Działania - jak wygląda to u mnie 

Całe Świąteczne przygotowania muszę pogodzić z opieką nad dzieckiem. Czas biegnie nie ubłagalnie.. Na pewno przed świętami chciałabym skupić się na przygotowaniu Duchowym, aby w każdym dniu nie zabrakło Boga i rozmowy z nim - w końcu te Święta są na cześć Narodzin Chrystusa ;)Po za tym moja lista obejmuje przede wszystkim:

  1. Świąteczne porządki, ale nic na siłę i z głową - w końcu czy okna umyte, czy nie Święta i tak się odbędą 😋 Na ile czas mi pozwoli tyle porządku zrobię
  2. Przygotowanie świątecznej listy zakupów.
  3. Przygotowania ozdób świątecznych na choinkę + oczywiście zakup ślicznej małej choineczki.
  4. Zakup prezentów Mikołajkowi - lubię obrarowywać prezentami moich najbliższych, dlaczego by nie zrobić tego 6 grudnia ;)
  5. Pomoc w przygotowaniu do świąt moim rodzicom, aby Święta były ciepłe i rodzinne.
  6. PIECZENIE PIERNIKÓW! Dla mnie mus! Nie wyobrażam sobie świąt bez pierniczków!! Mmmm pycha!!!
  7. Ustrojenie choinki
  8. Lista świątecznych prezentów - budżet mocno organiczony to i prezenty trzeba zaplanować, aby móc obdarować najbliższych chociażby i małym drobiazgiem. 
  9. Zakupy świąteczne jako równie ważny puntk programu, w tym właśnie prezentów świątecznych
  10. Aspekt duchowy - spowiedź w kościele jako oczyszczenie umysłu ze złych myśli i grzechów 
  11. Przygotowanie tradycyjnych potraw wigilijnych
  12. Jako ostatni puntk, to poprostu wspólna kolacja Wigilijna z najbliższymi - czyli tylko i wyłacznie czas dla rodziny, dla bliskich, dla osób które kochamy, i z którymi chcemy spędzi te kilka dni razem
Mój wieniec Adwentowy już jest - pierwsza świeca już zapalona, a więc to sygnał, że czas oczekiwania się rozpoczął.

Czy u Was też jest taki wieciec? A może u kogoś z Was zamiast 4 świec znajduję się, ich aż 24 na każdy dzień tygodnia, a do Wigilii? 

Ściskam Was gorąco i już niebawem kolejny post z cyklu #Blogmas2019. 

3 komentarze:

  1. Super ;) Będę zaglądać regularnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja co roku wykonuję takie wieńce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja raczej nie będę robić stroików. Będzie choinka, świece i kilka świątecznych drobiazgów. :-)

    OdpowiedzUsuń