niedziela, 18 października 2015

#Sposoby na naukę języków obcych

Kolejny post z serii PORADY



Tym razem pod lupę wezmę języki obce, a w szczególności jakże popularny w szkołach język angielski

Z nauką języków obcych dużo ludzi ma problemy. Jedni mają kłopot z gramatyką, inni z wymową, jeszcze inni z zapamiętaniem słówek. I właśnie dzisiaj chcę pokazać Wam mój sposób na naukę słówek.


PO PIERWSZE

Na sam początek możesz spróbować nauki słówek na bazie fiszek, które wykonujesz samodzielnie


Jak je wykonać?
Nic bardziej trudnego. Wystarczą pocięte kartki papieru na kwadraty, bądź prostokąty niewielkich wymiarów. Na jeden stronie piszecie słówko angielskiego (można dołączyć do tego definicje tego słówka ze słownika), a na odwrocie zapisujecie polskiego znaczenie. Dzielicie sobie fiszki na kilka grup (jeśli słówek jest na prawdę dużo) i uczycie się po części. Następnie przy powtarzaniu, mieszacie wszystkie kartki razem (tłumaczeniem polski go góry) i sprawdzacie swoją pamięć



PO DRUGIE

Jeśli w książce znajduje się jakiś tekst, bądź po prostu nie ma wystarczająco miejsca, aby zapisać tłumaczenie nieznanego nam słówka warto zaopatrzyć się w blok kolorowych samoprzylepnych karteczek.

Co  tym dalej?
Zapisujemy na tej karce słówka, które znajdują się na danej stronie, bądź w danym ćwiczeniu, obok zapisujemy tłumaczenie tego słówka. Następnie naklejamy w miejscu, gdzie znajduje się tekst, czy tez ćwiczenie i mamy wszystkie nieznane słówka z całego tekstu zebrane w jedną całość


Moim zdaniem jest to świetny sposób, gdyż wszystko jest wyraźne i przejrzyste, nie trzeba wpatrywać się w tekst i próbować odszyfrować co zapisaliśmy nad słówkiem, którego nie znaliśmy. Bardzo polecam ten sposób

PO TRZECIE (jest to opcja głównie dla wzrokowców)

Jeśli nie szkoda Wam podręcznika, a jesteście wzrokowcami, zakreślajcie sobie słówka i wszystkie ważne informację kolorowymi zakreślaczami, dzięki temu będziecie mieć najważniejsze rzeczy wyszczególnione



GDZIE OPRÓCZ SŁOWNIKÓW KSIĄŻKOWYCH SZUKAĆ TŁUMACZEŃ?
Wiele osób za rzecz najlepszą do tłumaczeń uważają Google Translator. Nic bardziej mylnego! "Translator" nie tłumaczy tzw."frejzali", "verb paterns" itp. przez co w naszych tłumaczeniach jest mnóstwo błędów.
Najlepszym słownikiem polsko-angielskim, angielko-polskim jest LING. Warto korzystać z niego. Dodatkowo dobry jest też słownik BAB LA
Najlepszym i najbardziej polecanym słownikiem online (angielko-angielskim), gdzie znajdziemy słówko wraz z jego definicjom jest niewątpliwie Oxford Advanced Learner's oraz Wordlist.


Macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na naukę słówek? Chcecie się nimi podzielić? Piszcie w komentarzach. Z chęcią wypróbuję Wasze metody nauki ;)

6 komentarzy:

  1. na mnie nic nie działą, języki obce kompletnie nie wchodza mi do głowy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy ma talent lingwistyczny. Dla mnie angielski jest prosty, ale gdy przychodzi mi nauka języka włoskiego to już jest znacznie gorzej ;x

      Usuń
  2. ja nigdy nie miałam problemów z językami. Przyznam się,że nawet mało kiedy odrabiałam prace domowe,chyba,że było tego sporo.A jak musiałam przeczytać,to wstawałam jak niby nic przeczytałam pytanie i w między czasie wymyślałam odpowiedzi :D i było dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło jest słyszeć takie słowa. Daje to dużo motywacji do dalszego pisania!
    Dziękuję bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post ;) właśnie szukałam jakiś porad, które ułatwią mi naukę słówek, bo maturka się zbliża :P
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń